Om workshoppen
Episodebeskrivelser spiller en afgørende rolle, når en lytter skal vurdere, om en podcast fortjener et lyt. Hvis ikke din episodebeskrivelse formår at overbevise særligt nye lyttere om at trykke play, så risikerer du, at lytteren scroller videre gennem feedet og finder en af de millioner alternativer i appen. Derfor er det vigtigt, at du har gjort dig mindst lige så umage med episodebeskrivelsen som med selve episoden.
Men hvordan skriver du din episodebeskrivelse, så den giver læserne lyst til at lytte? Det lærer du til denne workshop gennem konkrete eksempler og en række konstruktive råd. Tilsammen udgør rådene en praktisk guide, som både kan spare dig tid og tankekraft, og som kan øge chancen for, at flere lyttere får glæde af din velproducerede podcast.
Praktisk info
Workshoppen tager ca. 1 time inklusive spørgsmål og består af både oplæg (med pointer fra dette oplæg til Audiodays 2022) samt konstruktive øvelser. Workshoppen kan afholdes fysisk eller online, og den kan tilpasses, så eksempler og øvelser enten tager udgangspunkt i repræsentative episodebeskrivelser fra branchen eller specifikt fra din virksomhed, så I får konkret og konstruktiv feedback.